سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ کسانْ نزد خدا، دشمنِ کینه توزِ ستیزه گر است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 11

 

توقیت چیست؟

(نوشتاری از استاد سید مهدی طباطبایی)

بسم الله الرحمن الرحیم


 

قل لِلذینَ آمنوا یَغفِروا لِلذینَ لایَرجُونَ اَیّامَ اللهِ لِیَجزِیَ قَوماً بِما کانوا یکسِبونَ 1  الجاثیه/14


اشاره ؛
در سالهای اخیر و پس از رهنمودهای مکرر رهبر حکیم انقلاب اسلامی ، شروع نهضت نرم افزاری که به تولید علم و فکر می انجامد ، حوزه علوم اسلامی و علی الخصوص بحث مهدویت ، که بستگی انکارناپذیر و هدفداری با انقلاب اسلامی ایران دارد را نیز رفته رفته از زیر غبار سنگین روزمرگی علمی و انفعال و از هم گسیختگی رها می سازد تا در طلیعه درخشش خورشید جهانگستر حکومت مهدوی عهده دار حرکت فکری – فرهنگی آن انقلاب جهانی باشد . بر این اساس و در پی موج جدید گرایش به مهدویت و انتشار عطر دل انگیز نزدیکی ظهور در ایران اسلامی و بسیاری از ممالک اسلامی و حتی غیر اسلامی  ، محققان بسیاری با تکیه بر مجاهدتهای عالمانه و خالصانه متقدمین ، افق نو و گسترده ای را در مقوله انتظار ایجاد نموده اند . تکیه بر آیات قرآن کریم و روایات مستند در ضمن بهره بردن از اصول فکری و فلسفی ، ویژگی تعمق آفرین بسیاری از این تحقیقات است که با ادبیاتی محققانه و واقعگرا عرصه جامعه جهانی را به خود معطوف نموده است  .
مقوله مهم و بسیار پیچیده " توقیت " بسان شمشیری است دو لبه که میتواند از یک سوی راه بر محققان و منتظران ببندد تا مبادا  ظهور به " بداء " گرفتار شود و جراحت این ضربه مرگ آور جز بی خبری از جریان ظهور که روز به روز گسترده تر و جهانگیرتر میشود نیست . در حالیکه میتوان با سوی دیگر آن ، راه علمی و عملی تمهیدات ظهور را مشخص و هموار نمود تا بختک سنگین و سیاه آوار شده بر قلم ها و زبان های محققان را با نور بصیرت به نیستی سپرد و به دور از هر انحرافی که به " تقدّم " یا " تاخّر" از حرکت ولی الله الاعظم می انجامد ، رسالت مجاهدانه خویش را انجام داده و دلهای مشتاق منتظران را به مطلع الفجر رهنمون شد .
این نوشتار با اتکاء به مباحث عرفانی – فلسفی شیعه و استناد به آیات و روایات متعدد و رعایت مرز دقیق تطبیق و واقعگرائی ، تلاش ناچیزی است برای نیل به این مقصود . ان شا الله .

متن کامل این مقاله را در سایت تاظهور مطالعه نمایید:

 

tazohoor.ir

 


 نوشته شده توسط الف-صادقی در شنبه 89/8/22 و ساعت 7:25 صبح | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تب انقلاب
مقایسه جامعه شناختی ولایی کوفه و ایران(قسمت دوم)
مقایسه جامعه شناختی ولایی کوفه و ایران
[عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا